Médiám sa počas prezidentovania Donalda Trumpa výborne darí

Médiám sa počas prezidentovania Donalda Trumpa výborne darí

Americký prezident je dobre známy pre svoje neustále útoky na médiá. Tie však lámu historické rekordy v čítanosti a sledovanosti.

Či už ide o ruské zasahovanie do volieb, časté zmeny jeho najbližších spolupracovníkov alebo prezidentovu nevyspytateľnosť, meno Donalda Trumpa sa v médiách skloňuje nesmierne často. Ten paľbu opätuje a má vo zvyku obviňovať médiá zo šírenia “fake news“. Napriek tomu médiá z Trumpovho vládnutia profitujú viac, ako sa dalo čakať.

Aj keď experti po voľbách očakávali pokles a ustálenie sledovanosti médií, nestalo sa tak. Svoje o tom vie aj denník The New York Times. Len na príjmoch z predplatného za rok 2017 zarobil viac ako jednu miliardu dolárov. Neovplyvnila to ani neutíchajúca Trumpova kritika týchto novín. Prezident napríklad zrušil plánovaný rozhovor, ktorý mal denníku dať a správanie The New York Times nazval “nepekným“.

The Washington Post, ďalšie prezidentovo “obľúbené“ médium, v septembri 2017 prvýkrát prekonal hranicu 1 milión internetových predplatiteľov.

Svoj desaťročný rekord prekonala aj relácia 60 minutes spoločnosti CBS. Jej rozhovor s prezidentovou údajnou milenkou Stormy Danielsovou videlo vyše 22 miliónov ľudí.

Televízie CNN, Fox News a aj spravodajský portál Politico od volieb v roku 2016 podľa analytickej firmy comScores dosahujú zatiaľ najvyššiu sledovanosť a čítanosť.

Vysoké zisky vykazuje aj najobľúbenejšia Trumpova sociálna sieť – Twitter. Tá prínos prezidentovho neustáleho “tvítovania“ pre hodnotu firmy vyčíslila na dve miliardy dolárov. “Neexistuje lepšia neplatená reklama ako prezident Spojených štátov amerických“, tvrdí sám Donald Trump.